Wednesday, April 29, 2009

IBU MERTUAKU TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH

Salam...

Kisah yg sangat memeranjatkan dan menyedihkan buat keluarga suamiku serta keluarga ku sekali...pada 26.04.2009 pada jam 12.45 am suamiku telah menerima panggilan dari adiknyer...aku baru sahaja meletakkan kepala di atas bantal..tiba2 suamiku menjerit...lalu aku bertanya..
aku : kenapa bang ?
suamiku : mak abang....
aku : ye la kenapa ?
suamiku : mak abang dah x ade...
aku terus menelefon adik ipar dan bapa mertuaku utk confirmkan berita yg sebenar...itulah kenyataan yg perlu kite terima..aku memberitahu ibuku yg sedang tidur bukan niatku utk mengganggunyer...ibuku turut menggigil mendengar beritaku itu..terperanjat mungkin...
setelah siap berkemas pd jam 2.00 am aku dan suami bertolak ke kg di sg mas.faiqah aku tinggalkan dengan ibuku..ibuku akan menyusul ke sg mas pd keesokkan harinyer bersama kakakku...
Setibanyer aku di sg mas...adik iparku ( hawe ) telah menanti dgn air mata..jenazah masih belum tiba dr batu pahat..ibu mertuaku meninggal di rumah emaknyer di batu pahat setelah pergi kerja kahwin di sana..mungkin dia mahu menghembuskan nafas terakhirnyer di depan emaknyer yg sakit ( tidak boleh berjalan )...ibu mertuaku baru berusia 55 tahun hanya terkena serangan semput sahaja..mungkin sudah ditentukan allah..
kami menunggu dengan penuh kesabaran..org kg telah ramai dtg...akhirnyer jenazah selamat tiba pd jam 12.15 pm yg telah siap dimandikan dan dikafankan...kami masih menunggu adik ipar yg menuntut di perlis sampai...apabila jam menunjukkan ke 1.00pm jenazah di bawa ke masjid..adik iparku yg dari perlis terus menuju ke masjid..selepas di sembahyangkan akhirnyer jenazah ibu mertuaku selamat dikebumikan di tanah perkuburan sg mas,kota tinggi.
semoga ibu mertuaku di tempatkan disisi org2 yg beriman.al-fatihah.

7 comments:

  1. al-fatihah
    semoga dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman...........

    ReplyDelete
  2. salam takziah ogy..semoga roh ditempatkan dikalangan orang2 yang solehah...

    ReplyDelete
  3. salam takziah..semoga rohnya di tempatkan di sisi org2 yg beriman..kuatkan semangat suami ko..sure die rase kehilangan sgt..
    b4 terlupa hepy belated b'day to faiqah..

    ReplyDelete
  4. tq semua..tu la aku pun rase kehilangan jugak sebab mak mertua aku org yg lemah lembut...

    ha..faiqah pun dah 1thn akhirnyer potong kek harijadi selepas kenduri arwah neneknyer...

    ReplyDelete
  5. salam takziah ogy..aku baru tau nie...org terakhir kot yg tau....

    ReplyDelete
  6. takziah ogy..... semoga rohnye dcucuri rahmat. aku lg la bru tau ni. aku la org trakhir yg tau berita ni rad....

    ReplyDelete
  7. salam takziah dr aq.sabar jelah.aq tau aper ko rs sbb aq pun dah kehilangan mak aq yg tersyg.byk2kan doa n sedekahkan fatihah.moga rohnya d tmptkan org2 yg beriman.amin

    ReplyDelete